Ontmoet Fan Factory: Wopje

Ontmoet de mensen achter Fan Factory. In deze blog introduceren wij Wopje.

Wopje werkt inmiddels al ruim 7 jaar bij Fan Factory in verschillende rollen! Dat zegt iets over hoe leuk ze het heeft bij Fan Factory. Ze is te omschrijven als een echte fan van Fan Factory. Buiten het zijn van fan van merk en werk is ze ook fan van het leven. Als het even kan dan is ze te vinden op het terras met een lekkere borrel.

In 2013 kwam ze binnen als stagiaire van de hotelschool en heeft daarna verschillende rollen gehad als e-learning consultant, project/accountmanager en vanaf 2020 is ze verantwoordelijk voor de Fan App. Onze alles-in-1 medewerker app voor interne communicatie, onboarding en spelenderwijs online leren.

Hoe omschrijf jij je baan?
“Mijn rol binnen Fan Factory is eigenlijk redelijk divers. Maar het belangrijkste van wat ik doe is het bedenken van de visie op de Fan App, het samenstellen van de roadmap, het uitdenken van functionaliteiten en het zorgen dat dit uiteindelijk terug te vinden is in de Fan App. Prioriteiten stellen is daarin heel belangrijk en het op de hoogte houden van het team, zodat zij de status kunnen communiceren naar onze klanten”.

Verder ben ik er samen met het productteam verantwoordelijk voor dat we onze doelstellingen halen. Denk hierbij aan het steeds beter maken van content voor onze klanten, het maken van instructiefilmpjes over hoe de app werkt en de ontwikkeling van generieke lesmodules”

Zo’n roadmap opstellen, hoe gaat dat in zijn werk?
“Er zijn inderdaad veel dingen waar we rekening mee moeten houden. Denk bijvoorbeeld aan wensen vanuit klanten, feedback vanuit gebruikers, maar ook onze eigen visie op de app. Eens per kwartaal stellen we de roadmap samen voor aankomend kwartaal, waarin we de nieuwe ideeën meenemen in de planning. Onze project/accountmanager Pam haalt regelmatig feedback op bij onze klanten, dus dat is een goede bron om productverbeteringen uit te halen”.

Een keer per kwartaal… waarom stellen jullie de roadmap maar voor een kwartaal op?
“We hebben een uiteindelijke stip op de horizon met de app. Maar het houdt ons met een kort-cyclische roadmap wendbaar en flexibel. Komt er iets tussendoor wat erg belangrijk is? Of een wens uit de markt die we vaak en veel horen? Dan geeft deze agile manier van werken ons de mogelijkheid om snel daarop in te spelen. Het zorgt dus echt voor een stukje flexibiliteit voor ons”.

Wat is jullie visie op de Fan App eigenlijk?
“We vinden het belangrijk dat de Fan App optimaal bijdraagt aan de Fan Factor van een medewerker. Want medewerkers die Fan zijn van werk en merk, brengen dit over op gasten en klanten. De Fan App moet dus echt dienen als dé tool voor je werk, waarin je altijd alles binnen handbereik hebt.

Dat houdt in: Je kunt als medewerker dus op het moment dat het jou uitkomt, op de plek waar het jou uit komt aan de slag gaan met je werk en je eigen ontwikkeling. Content wordt zo aangeboden dat het precies genoeg is - niet te veel en niet te weinig – en dat je als medewerker de mogelijkheid hebt om de informatie te vinden die voor jou van toepassing is. Het is dus afgestemd op jou als individu! We geloven dat de combinatie van ‘Communiceren’, ‘Leren & ontwikkelen’, ‘Onboarden & inwerken’, ‘Motiveren & activeren’ en ‘Verbinden’ zorgt voor de optimale tool voor iedere organisatie”.

Wat is het lastigste aan je rol bij Fan Factory?
“Dat we maar twee handen hebben en altijd heel graag meer willen! Dat betekent dat het stellen van prioriteiten altijd nodig is. Niet altijd het makkelijkste, maar wel heel belangrijk!”

Wat vind je zo leuk aan werken bij Fan Factory?
“De diversiteit in werk, de vrijheid hoe je je werk uitvoert en verantwoordelijkheid die je krijgt. Je bepaalt zelf wat prioriteit heeft, hoe je je agenda indeelt, enzovoort. Dat is heel fijn! Een heel concreet voorbeeld is dat we bijvoorbeeld geen vast aantal vakantiedagen hebben, maar dat je ze – zonder toestemming en passend binnen je eigen agenda – kunt opnemen wanneer je wilt”.

Hoe omschrijf jij je leven buiten werk?
“Ik ben denk ik best wel in balans. Als persoon niet heel introvert of heel extravert, maar echt een mix van beide. Je maakt me blij met een avondje thuis op de bank, maar ook zeker met een wijntje op het terras. Ik hou van gezelligheid, maar kan ook gemakkelijk alleen zijn, wat ook zeker op z’n tijd heel fijn is!”

Wat zijn jouw favorietjes?
“Als menig Hotello, staat eten en drinken, het bezoeken van restaurantjes en terrasjes bezoeken bovenaan mijn lijstje 😉 verder ben ik regelmatig op de tennisbaan te vinden. Ten slotte – iets waar misschien niet heel veel mensen van houden – ben ik vaak met het verbouwen en opknappen van mijn huis in de weer. Van niets iets maken en het zo maken dat je er zelf blij van wordt”.

 

1be86d78-4591-4a17-a460-b71897f701ae5041.jpg
IMG_03355046.jpg
IMG_03605047.jpg
IMG_11205043.jpg


Tenslotte:
Wopje is een innovatieve, creatieve en inspirerende collega en eigenlijk kun je voor bijna alles bij haar terecht. Inmiddels is ze vakspecialist bij Fan Factory. Dus wil je meer weten over Wopje of de Fan App? Neem dan gerust contact met haar op!

 

 

Meer weten?

Meer weten? Neem dan contact op met Wopje van Andel.

06-11006755