Medewerkersonderzoek?
Zo kan het ook!

Kom erachter wat je als eerste aan kunt pakken om van jouw medewerkers fans van merk en werk te maken. De Fan Scan brengt jou op verfrissende manier:

  • Inzicht in tevredenheid, betrokkenheid en trots 
  • Inzicht in prioriteiten voor jouw organisatie 
  • Persoonlijke activatie van alle deelnemers & leidinggevenden
  • Concrete vervolgstappen voor jouw organisatie

Leer waar je moet beginnen om verloop en verzuim te verlagen en medewerkersrendement te optimaliseren.

De Fan Scan is uniek

Wij verzekeren kwaliteit door méér te doen dan enkel een medewerkersonderzoek uitzetten. Klik door ons Fan Scan stappenplan en ontdek hoe we jouw organisatie in beweging krijgen.

Bereken je prijs

Stap 1: Draagvlak

Kick-off

Een respons van minimaal 80% bereiken we door de leidinggevenden van de organisatie klaar te stomen en te enthousiasmeren.

Stap 2: Aan de slag

Persoonlijk rapport

Medewerkers worden verantwoordelijk om met hun eigen resultaten aan de slag te gaan door het persoonlijke rapport met acties en tips dat zij ontvangen na het invullen van de scan.

Stap 3: Perspectief

Benchmark

Jouw resultaten krijgen perspectief door ze te vergelijken met resultaten van bedrijven uit de branche.

Stap 4: Inzicht

Heldere rapportage

Geen tuur- maar stuurinformatie. Aantrekkelijk gepresenteerde resultaten, conclusies en aanbevelingen vind je in jouw organisatierapportage.

Stap 5: Aan de slag

Powersessie leidinggevenden

Leidinggevenden worden in een workshop op energieke wijze verantwoordelijk gemaakt en maken hun eigen 100-dagenplan om resultaten te verbeteren.

Stap 6: Verbetering

Resultatengesprek

We adviseren je concreet over de belangrijkste thema’s binnen jouw organisatie en bepalen welke optionele vervolgprogramma’s we inzetten. Tussentijds meten we de voortgang.

Verfrissend medewerkersonderzoek

Behaal de
hoogste respons

Geen tuur- maar
stuurinformatie

Activatie van leidinggevenden
door powersessie

Activatie van medewerkers
door persoonlijk rapport

Meten van tussentijds resultaat
door pulse checks

FAQ

Waar gaan de vragen over?

Alle vragen zijn verdeeld over 7 thema’s: selectie, onboarding, coaching & ontwikkeling, empowerment, vitaliteit & toewijding, prestatie-evaluatie en erkenning & waardering. De vragen zijn erg uiteenlopend. De medewerker die de Fan Scan invult, geeft niet enkel een mening over de organisatie maar ook over zichzelf; een deel van de vragen gaan over zijn/haar eigen functioneren. De mogelijkheid bestaat om eigen vragen toe te voegen.

Op welke manier worden de vragen gesteld?

De Fan Scan bestaat uit 80 vragen/stellingen die in 10-15 minuten digitaal ingevuld worden door middel van een persoonlijke link die iedere medewerker toegestuurd krijgt door Fan Factory. De Fan Scan is vertrouwelijk.

Waarop geeft de Fan Scan antwoord?

De Fan Scan geeft aan in hoeverre je een aantrekkelijke werkgever bent en hoe het gesteld is met de tevredenheid, betrokkenheid, bevlogenheid en geleverde prestaties van medewerkers. Daarnaast geeft de Fan Scan antwoord op de vraag wat je als eerste aan kunt pakken om bovenstaande thema’s te verbeteren, medewerkers tot fans te maken en verloop tegen te gaan.

Voor welk type organisatie is de Fan Scan geschikt?

De Fan Scan is geschikt voor iedere organisatie die zijn/haar medewerkers belangrijk vindt en het maximale rendement uit medewerkers wil halen.

Wat is de doorlooptijd van de Fan Scan?

Van kick-off tot aan het adviesgesprek trekken we ongeveer acht weken uit. Hierin zit: de kick-off voor leidinggevenden, drie weken voor medewerkers om de Fan Scan in te vullen met een aantal responsupdates en reminders, drie weken om de resultaten te analyseren en rapporteren, de powersessie(s) voor leidinggevenden en ter afsluiting het adviesgesprek.

Welke rapportagemogelijkheden zijn er?

Er zijn diverse rapportagevormen mogelijk. Inbegrepen bij het basispakket zit een totaalrapportage inclusief managementsamenvatting, prioriteitenmatrix, verdiepende cijfers en eventuele locatie-/afdelingscijfers in de bijlage. Aparte afdelingsposters of locatierapporten zijn tevens mogelijk. Bel ons gerust om de mogelijkheden te bepreken.

Welke ondersteuning biedt Fan Factory bij de opvolging van de uitkomsten?

Als de resultaten bekend zijn en je hebt op basis van je eigen strategie en de adviezen van Fan Factory scherp wat je doelstellingen zijn, is het van belang om opvolging te geven aan de Fan Scan. Je wilt immers dat je medewerkers merken dat er iets met de uitkomsten gebeurt! Fan Factory biedt verschillende vervolgmogelijkheden om resultaten duurzaam te verbeteren. Denk hierbij aan het inzetten van de Fan Academy om de belangrijkste thema’s continu aandacht te geven (zie link-> academy), of hulp bij leiderschaps- of HR ontwikkeling.

Hoe zit de abonnementstructuur van de Fan Scan in elkaar?

Als je medewerkerstevredenheid gaat meten, moet je daar opvolging aan geven en peilen wat het effect van je interventies is geweest. Dat ben je je medewerkers verplicht, is de visie van Fan Factory. Dat is de reden dat wij de Fan Scan voor minimaal twee opeenvolgende jaren bij jouw organisatie inzetten.

Hoe kan ik tussen de 0-meting en de 1-meting resultaten meten?

Optioneel heb je de mogelijkheid om pulsechecks in te zetten; kleine metingen over één of twee thema’s waar je mee aan de slag bent gegaan. Op deze manier meet je tussentijds of je op de goede weg bent of moet bijsturen.

Wat kost de Fan Scan?

Dit is afhankelijk van het aantal medewerkers dat je in dienst hebt, het aantal leidinggevenden dat meedoet aan de powersessie en je rapportagewensen. Vul de calculator in om direct een richtprijs te zien. De prijs is inclusief kick-off, powersessie, rapportage en adviesgesprek.

Doe de Fan Scan

Hoeveel werknemers telt jouw organisatie?

Fans van de Fan Scan

Deze organisaties gingen je voor en kozen voor onze onderscheidende aanpak.

starcuisine_fanfactory_rh.png
steigenberger_fanfactory_rh.png
hilverzorg_fanfactory_rh.png
europehotels_fanfactory_rh.png
vanharen_fanfactory_rh.png
colourkitchen_fanfactory_rh.png
dominos_fanfactory_rh.png
isala_fanfactory_rh.png

Meer weten?

Meer weten? Neem dan contact op met Marthe van der Kint.

marthe.vanderkint@fanfactory.nl

Neem een kijkje in de vragenlijst en de management rapportage!

Demo aanvragen