Interview doen'r : 'Minder beloven, meer doen'.

doen’r heeft het beste werkplek keurmerk behaald met twee sterren. In een kort interview vertelt Levi -directeur van doen’r- hier meer over! doen’r is een detacheringsbureau met als thuisbasis Rotterdam. In 2018 werd doen’r opgericht door Levi en Marijn. Zij geloofden er namelijk in dat detacheren anders en beter kon! En nu nog geen vijf jaar later hebben ze dit ook gerealiseerd. doen’r geeft starters een kans om waardevolle werkervaring op te doen. Dit doen ze met hun Rotterdamse mentaliteit, aanpakkers die het voortouw nemen en lef hebben!

Wat was voor jullie de aanleiding om de Fan Scan te doen?

De Fan Scan was voor ons een goede manier om een 0-meting rondom medewerkersbetrokkenheid te doen binnen onze organisatie. Wij vonden namelijk zelf dat we het heel goed deden. Wij doen er namelijk alles aan om te zorgen dat we het ‘goed’ doen! Om te kijken of onze medewerkers dit ook zo ervaren moest dit getoetst worden. De Fan Scan was voor ons een vanzelfsprekende keuze. De aanpak van Fan Factory, waarbij niet enkel een vragenlijst wordt uitgezet maar de organisatie ook daadwerkelijk draagvlak creëert en wordt geënthousiasmeerd om aan de slag te gaan, was voor ons doorslaggevend.

Waar ben je het meest trots op, kijkend naar de resultaten?

Wij bestaan nu vijf jaar. In deze tijd zijn wij hard gegroeid. Dat wij nu als werkgever over de gehele linie zo positief scoren is iets waar ik heel trots op ben! Dat medewerkers ons als organisatie en werkgever prettig vinden en ons aanbevelen aan anderen laat zien dat de basis goed is. Goed werkgeverschap, daar gaan we voor! 

Als je één ding mag noemen waarin jullie écht uitblinken, wat is dat dan?

Wij onderscheiden ons echt door de betrokkenheid en aandacht op persoonlijk vlak. Mensen zijn mensen en geen machines! Hieruit is doen’r ook ontstaan. Kijkend naar soortgelijke bedrijven mist vaak het persoonlijke contact met de consultants. Omdat zij bij onze opdrachtgevers werken en wij ze dus niet dagelijks zien, is dat persoonlijke contact voor ons extra belangrijk. Wij besteden hier dus bewust aandacht aan en blinken er gezien de resultaten ook in uit! Bij doen’r kun je rekenen op veel leuke uitjes en activiteiten buiten het werk om. Natuurlijk moet er ook gewerkt worden en resultaat worden geboekt voor klanten, maar wij zijn niet standaard. Het verschil wordt gemaakt door op een oprechte, open, leuke en innovatieve manier te werken met ruimte voor leuke activiteiten en waardering.

 

Wat is jullie recept om de Beste Werkplek te zijn?

Het recept van doen’r is “minder beloven, meer doen!” zo overtref je namelijk verwachtingen. De meeste bedrijven beloven gouden bergen maar komen deze beloftes niet na. Door juist het tegenovergestelde te doen kun je een ‘Beste Werkplek’ worden. Dit zie je ook aan de resultaten, anders hadden we dit keurmerk niet verdiend!

Wat is jullie doel voor de volgende meting?

De Fan Scan geeft een goed overzicht van verbeterpunten. De belangrijkste verbeterpunten hebben wij dan ook geselecteerd om aan te werken. We hebben op deze punten concrete projecten uitgezet met de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn, om zo te verbeteren als organisatie voor onze medewerkers. In de volgende meting kunnen we zien of we ook echt beter zijn gaan scoren op deze punten. Maar het einddoel is natuurlijk het keurmerk met drie sterren verdienen!

Wat is de toegevoegde waarde van het keurmerk voor de organisatie?

De toegevoegde waarde is dat het een extra is waardoor de buitenwereld het kan zien. Wij blijven het doen zoals we doen; en nog beter - door met de verbeterpunten aan de slag te gaan. De Fan Scan is een middel om het aan de buitenwereld te laten zien.

 

Meer weten?

Meer weten? Neem dan contact op met Isabelle Hanssen.

isabelle.hanssen@fanfactory.nl