Skip to content
Beste Werkplek Keurmerk

okt 22, 2024

Beste Werkplek Interview - Anker Insurance Company

Anker Insurance Company is een gespecialiseerde verzekeraar met focus op nichemarkten. Met korte lijnen, persoonlijke service en een hechte, betrokken werksfeer zet Anker Insurance Company zich dagelijks in om zekerheid te bieden. Onlangs behaalde zij het Beste Werkplek Keurmerk Interview met twee sterren. Hoe ze dat hebben aangepakt, lees je in dit interview!

Wat was voor jullie de aanleiding om de Fan Scan te doen?

‘’We hadden twee jaar geleden al een soortgelijk onderzoek gedaan, maar dat verliep niet optimaal. Dit keer wilden we de hulp inschakelen van een extern bureau dat gespecialiseerd is in het afnemen van een MTO. Daarnaast was er vanuit de directie en de organisatie een wens om een goede 0-meting te hebben. We vinden het belangrijk om te weten hoe het met onze medewerkers gaat en hoe we als organisatie kunnen verbeteren. De Fan Scan sprak ons aan door de gebruiksvriendelijkheid en de aantrekkelijke, niet-saaie uitstraling. Het contact met Fan Factory verliep heel prettig, open en vriendelijk. Ook was het fijn dat iedereen meteen een persoonlijk rapport kreeg, wat hen de mogelijkheid gaf zelf regie te nemen om meer werkplezier te ervaren.’’

 

Waar ben je het meest trots op, kijkend naar de resultaten?

‘’Het eerste waar ik trots op ben, is het cijfer en de hoge respons. Medewerkers hebben echt de moeite genomen om de vragen in te vullen, ook de open vragen. Ik ben er ook trots op dat bepaalde zaken die naar voren kwamen, al in lijn waren met wat de organisatie eerder had opgemerkt. Dit toont aan dat we goed naar elkaar luisteren en in gesprek blijven over wat er nodig is. Er zijn al acties ondernomen naar aanleiding van deze inzichten, wat aantoont dat iedereen hier actief aan meewerkt.’’

 

Op welk onderdeel blinken jullie als organisatie echt uit?

‘’We scoren heel hoog op de veiligheid op de werkvloer. Hier mogen fouten worden gemaakt, zolang je ervan leert, en dat zorgt voor een veilige werkomgeving zonder dat mensen bang zijn om afgestraft te worden. Dat is een prachtig compliment. Verder merk ik dat er een hechte sfeer heerst binnen Anker Insurance Company. De lijnen zijn kort en er is altijd wel iemand bij wie je je vertrouwd voelt. We hebben veel mensen met lange dienstverbanden, wat aangeeft dat medewerkers zich hier thuis voelen.’’

 

Wat is jullie recept om de beste werkplek te zijn?

‘’Ik denk dat het vooral neerkomt op de sfeer. Het is over het algemeen gezellig, mensen hebben dingen voor elkaar over, en de lijnen zijn kort. Dat lange dienstverbanden hier de norm zijn, zegt ook veel over de vertrouwelijke en prettige omgeving. Hoewel de werkdruk hoog is, wordt er niet te veel gepusht en hebben medewerkers de flexibiliteit om werk en privé goed te combineren. Het is een vriendelijke werkomgeving waar hard wordt gewerkt, maar waar ook ruimte is voor elkaar.’’

 

Wat is jullie doel voor de volgende meting?

‘’We willen graag verder onderzoeken waar het precies aan schort in de communicatie binnen de organisatie. Misschien met behulp van Fan Checks, willen we dat punt verdiepen. We hebben opgemerkt dat er ruimte is voor verbetering in de communicatie, en dat willen we gericht aanpakken. Dit is iets dat nu binnen het managementteam, de teamleiders en de managers wordt besproken. We willen actief aandacht besteden aan communicatieverbeteringen tijdens teamoverleggen en actie ondernemen waar nodig.’’

 

Wat is de toegevoegde waarde van het keurmerk voor jullie organisatie?

‘’Het keurmerk bevestigt dat we ook veel dingen goed doen, terwijl we vaak vooral focussen op wat er beter kan. Het is fijn om die bevestiging te krijgen en te zien dat de positieve punten van onze organisatie gewaardeerd worden. De Fan Scan laat niet alleen zien waar verbetering mogelijk is, maar ook wat er al goed gaat. Dit zegt veel over de waardering voor de organisatie en de inzet van onze medewerkers. We blijven continu werken aan verbetering, maar het is mooi om ook stil te staan bij wat we al goed doen.

Daarnaast wordt het hele team erbij betrokken. Ook de ondernemingsraad denkt mee en hecht veel waarde aan hoe het met de medewerkers gaat. Het inzetten van de Fan Scan was ook een wens vanuit de OR. Alle afdelingen werken samen om het beste voor de organisatie en de medewerkers te bereiken, en dat zie je terug in de inzet van iedereen.’’

 

Over Fan Factory

Verbeter je employee journey met Fan Factory.

  • Verlaag je ongewenst verloop, verbeter de productiviteit en geef iedere nieuwe collega een warm welkom met jouw unieke onboardingsprogramma.
  • Met onze alles in één medewerker app verhoog jij direct de betrokkenheid binnen je organisatie. De Fan App helpt je om laagdrempelig, simpel en snel je interne communicatie op de rit te krijgen, je medewerkers goed en stapsgewijs te onboarden, leren leuk te maken en toegang te krijgen tot alle andere systemen die je gebruikt
  • Kom erachter wat je als eerste aan kunt pakken om van jouw medewerkers betrokken ambassadeurs te maken. De Fan Scan brengt je inzicht in tevredenheid, prioriteiten en zet aan tot concrete vervolgstappen. Zo verlagen we het verloop en verzuim en maximaliseren we het medewerkersrendement.

Laat je vrijblijvend inspireren en plan een demo!