Hoe SnowWorld Medewerkerbetrokkenheid Meet en Verbetert met de SnowConnect App
Bij SnowWorld draait alles om beleving. Van spectaculaire indoorskibanen tot adrenalinepompende icekarts en avontuurlijke Adventure Valleys, SnowWorld verwelkomt jaarlijks meer dan 3 miljoen bezoekers. Dit maakt het het grootste indoor wintersportdorp van Europa. Achter de schermen zorgt een team van meer dan 1500 medewerkers, verspreid over meerdere landen, ervoor dat deze beleving dagelijks vlekkeloos verloopt.
Om deze ervaring mogelijk te maken en de interne communicatie te stroomlijnen, introduceerde SnowWorld de Fan App, omgedoopt tot SnowConnect. Deze alles-in-één medewerkerapp helpt SnowWorld om haar medewerkers effectief te betrekken, informeren en opleiden.
De Oplossing
- Dynamische Communicatie
SnowConnect fungeert als het centrale platform voor interne communicatie, waardoor berichten gemakkelijk naar alle medewerkers of specifieke groepen kunnen worden gestuurd. Medewerkers kunnen liken, delen en reageren op berichten. Wat zorgt voor een interactieve en betrokken werkomgeving.
- Efficiënte Onboarding
Nieuwkomers bij SnowWorld worden moeiteloos klaargestoomd via een digitaal onboardingprogramma binnen de SnowConnect App. Korte learning bites zorgen ervoor dat nieuwe medewerkers snel en effectief worden klaargestoomd, zonder handmatig werk.
- Jaarlijks Medewerkertevredenheidsonderzoek
SnowWorld maakt ook gebruik van de Fan Scan van Fan Factory voor haar jaarlijkse medewerkertevredenheidsonderzoek. Dit biedt inzicht in de sterke punten van het werkgeverschap en de gebieden die -per team en locatie- verbetering behoeven. De resultaten bieden praktische tips voor directie, hr, leidinggevenden en medewerkers, zodat iedereen kan bijdragen aan verbeteringen. Daarnaast bieden de resultaten mooie input om de content op de tijdlijn van SnowConnect te vullen met belangrijke topics voor medewerkers.
Resultaten: Betere Betrokkenheid en Lagere Kosten
De combinatie van SnowConnect en de Fan Scan levert SnowWorld waardevolle data op over medewerkerbetrokkenheid en biedt de tools om deze betrokkenheid continu te verbeteren. Door de resultaten van het medewerkertevredenheidsonderzoek wordt de content in de app aangepast, wat leidt tot:
- Minder ongewenst verloop
- Lagere personeels- en wervingskosten
- Sneller productieve nieuwkomers
- Hoger ambassadeurschap
Benieuwd naar andere cases?