Al meer dan 100 jaar zorgen we voor een afscheid met een goed gevoel. De sleutel in dat succes zijn onze mensen. We vinden het belangrijk dat iedereen die bij ons werkt, zich gerespecteerd voelt. Dat iedereen zichzelf kan zijn en zich gehoord en gezien voelt. Dat iedereen zich op zijn plek voelt bij Monuta. En dat iedereen méédoet. We zijn een doorstroom- en ontwikkel organisatie waar mensen duurzaam inzetbaar zijn. We stimuleren dat zij zich naar hun volle potentieel ontwikkelen, zowel op het persoonlijk vlak, als in de kennis van het vak. We zijn een organisatie waar talent tot ontwikkeling kan komen binnen of buiten Monuta. Waar collega’s met plezier samenwerken om doelen te bereiken die bijdragen aan onze missie: voor iedereen een afscheid met een goed gevoel. Een organisatie waar mensen trots over vertellen.
Achtergrond
Monuta, een toonaangevende naam in de uitvaartbranche met 700 vaste en 200 tijdelijke medewerkers, streeft naar een werkomgeving waar medewerkers er vóór, tijdens en ná het afscheid zijn voor onze klanten. Werkgeluk wordt binnen Monuta serieus genomen. Er is een oprechte overtuiging dat stijging van werkgeluk leidt tot stijging van klanttevredenheid, wat leidt tot betere resultaten.
Om deze ambitie te verwezenlijken, koos Monuta na jaren voor een nieuwe benadering in medewerkerstevredenheidsonderzoeken. De keuze viel op de Fan Scan omdat we op zoek waren naar concrete handvatten en de actiegerichte terugkoppeling op 3 niveaus: voor medewerkers, voor teams en leidinggevenden en voor de hele organisatie. Dit zorgt dat we met de resultaten concreet aan de slag kunnen.
De Uitdaging
Monuta had eerder ervaren dat traditionele medewerkerstevredenheidsonderzoeken vaak eindigden met resultaten zonder concrete actieplannen voor individuen en leidinggevenden. Monuta zocht een aanpak die niet alleen inzicht gaf in de huidige stand van zaken, maar ook daadwerkelijk zou leiden tot gevoel van eigenaarschap en daarmee tot actiegerichte verbeteringen.
De oplossing: Fan Scan
De Fan Scan biedt een diepgaande analyse van de verschillende onderdelen die een bijdrage leveren aan werkgeluk, met een sterke focus op opvolging en implementatie van verbeterpunten. Het geeft ons de ingrediënten om concrete actieplannen te maken en te zorgen voor echte veranderingen waardoor het werkgeluk toeneemt.
Aanpak
Het Resultaat
Monuta heeft inmiddels twee Fan Scan metingen uitgevoerd. Met de eerste meting konden wij dusdanig aan de slag dat het leidde tot indrukwekkende resultaten:
Conclusie
De overstap naar de Fan Scan stelde Monuta in staat =om gerichte verbeteringen door te voeren op basis van gedetailleerde en actiegerichte inzichten. Er is eigenaarschap op het onderwerp werkgeluk ontstaan bij medewerkers, leidinggevenden én de directie. De significante stijgingen in de tweede meting zijn een mooi bewijs van hoe Monuta de onderzoeksresultaten heeft aangegrepen om daadwerkelijk verandering teweeg te brengen.
De Fan Scan geeft Monuta inzicht in concrete handvatten om het werkgeluk te laten toenemen. Het geeft daarnaast richting aan momenten waarop leidinggevenden best practices met elkaar kunnen delen. Elke meting is een nieuwe stap richting een verdere stijging van het werkgeluk, zodat we steeds kunnen werken aan een hogere klanttevredenheid en groei. Daarmee levert het een belangrijke bijdrage aan het duurzame succes van de organisatie.
De Fan Scan heeft bewezen een effectieve tool te zijn om medewerkerbetrokkenheid en werkplezier te meten en te verbeteren. Ontdek hoe deze powertool ook jouw organisatie kan helpen om een aantrekkelijke werkgever te worden en te blijven.
Plan vandaag nog een demo en boost de betrokkenheid en tevredenheid van je medewerkers met de Fan Scan!