Kenniscentrum

4 Redenen waarom het geen goed idee is om zelf je eigen MTO uit te voeren

Geschreven door Fan Factory | Dec 9, 2024 4:01:50 PM

 

    1. Minder eerlijke antwoorden

    Een groot probleem bij een intern MTO is dat medewerkers niet altijd eerlijk durven te zijn. Ze kunnen bang zijn dat hun antwoorden terug te leiden zijn naar hen of dat hun mening negatieve gevolgen kan hebben. Dit zorgt ervoor dat mensen eerder antwoorden geven waarvan ze denken dat het management ze wil horen, dan hun echte mening te delen. Een externe partij zorgt voor een neutrale omgeving waarin medewerkers zich vrij voelen om hun echte gedachten te delen. Dit zorgt voor betere, eerlijkere resultaten die laten zien hoe het echt gesteld is met de tevredenheid binnen je bedrijf.

    Bij Fan Factory is het invullen van het MTO volledig anoniem; de antwoorden zijn niet herleidbaar, wat er voor zorgt dat medewerkers hun echte mening delen.

     

    1. Voorkom verspilling: focus op de juiste prioriteiten

    Zonder de juiste expertise loop je het risico tijd en geld te verspillen door te werken aan de verkeerde prioriteiten. Fan Factory helpt je met gespecialiseerde onderzoekers en software om precies te achterhalen wat écht impact heeft op de tevredenheid van je medewerkers. Dit zijn vaak niet de laagst scorende punten, maar de onderwerpen die er voor je mensen echt toe doen. Zelf onderzoek doen maakt dit onderscheid lastig, met als gevolg dat je mogelijk werkt aan zaken die nauwelijks bijdragen aan betrokkenheid, verloop of verzuim. Investeer daarom in een slimme nulmeting en pak direct de belangrijkste items aan!

     

    1. Tijdgebrek en werkdruk

    Het opzetten en uitvoeren van een MTO kost veel tijd. Dit geldt niet alleen voor het maken van de vragenlijst, maar ook voor het verspreiden, verzamelen en analyseren van de antwoorden. Dit kan je medewerkers veel extra werk geven naast hun gewone taken, wat ten koste gaat van de kwaliteit van het onderzoek en hun andere werk. Wij hebben de middelen en ervaring om het onderzoek snel en goed uit te voeren, zonder dat dit ten koste gaat van de productiviteit van je eigen medewerkers. Sterker nog; je mag ons er voor wakker maken 😉

    1. Geen vergelijkingsmateriaal

    Een van de voordelen van werken met een gespecialiseerd bureau is dat je je resultaten kunt vergelijken met die van andere bedrijven. Dit heet benchmarking. Als je het onderzoek zelf uitvoert, heb je vaak geen toegang tot de resultaten van andere bedrijven en weet je niet hoe je eigen cijfers zich verhouden tot die van de rest van de branche. Fan Factory beschikt over een grote bibliotheek van verschillende benchmarks, hierdoor krijg je een goed beeld van hoe jouw organisatie zich verhoudt tot de rest van de branche. Dit helpt je om duidelijke doelen te stellen en de juiste stappen te zetten voor verbetering.

     

    Waarom kiezen voor Fan Factory?

    Hoewel het zelf uitvoeren van een MTO lijkt op een goede manier om controle te houden en kosten te besparen, brengt het ook veel nadelen met zich mee. Het gebrek aan eerlijkheid in antwoorden, het missen van de juiste kennis, zorgen over anonimiteit, tijdgebrek en het ontbreken van vergelijkingsmateriaal kunnen allemaal leiden tot een minder waardevol onderzoek. Door een gespecialiseerd bureau zoals Fan Factory in te schakelen, krijg je betrouwbare resultaten en inzichten die je helpen om je bedrijf en de tevredenheid van je medewerkers echt te verbeteren.

     

    Neem contact op met Fan Factory en ontdek hoe wij je kunnen helpen met een professioneel en effectief MTO, zodat je de juiste beslissingen kunt nemen om je bedrijf vooruit te helpen.

     

 

Over Fan Factory

Verbeter je employee journey met Fan Factory.

    • Verlaag je ongewenst verloop, verbeter de productiviteit en geef iedere nieuwe collega een warm welkom met jouw unieke onboardingsprogramma.
    • Met onze alles in één medewerker app verhoog jij direct de betrokkenheid binnen je organisatie. De Fan App helpt je om laagdrempelig, simpel en snel je interne communicatie op de rit te krijgen, je medewerkers goed en stapsgewijs te onboarden, leren leuk te maken en toegang te krijgen tot alle andere systemen die je gebruikt
    • Kom erachter wat je als eerste aan kunt pakken om van jouw medewerkers betrokken ambassadeurs te maken. De Fan Scan brengt je inzicht in tevredenheid, prioriteiten en zet aan tot concrete vervolgstappen. Zo verlagen we het verloop en verzuim en maximaliseren we het medewerkersrendement.

Laat je vrijblijvend inspireren en plan een demo!