Bakkerij ’t Stoepje is een grote franchise formule in brood, koek en banket op de markten in Nederland. Wekelijks kun je op meer dan 600 markten ’t Stoepje tegenkomen. Sinds begin 2020  maakt ’t Stoepje gebruik van de Fan App waarbij de communicatie naar alle ondernemers centraal staat.

Wat wil ’t Stoepje met de Fan App bereiken?

Het doel was om alle ’t Stoepje ondernemers op de Fan App te krijgen zodat dit hét communicatieplatform zou worden waarin alle relevante informatie gecommuniceerd kan worden. Daarnaast zijn de ’t Stoepje ondernemers echte bakkers en specialisten. “Met de Fan App willen we ze graag nog meer specialist maken, en dan vooral de medewerkers van deze ondernemers. Onze ’t Stoepje ondernemers zijn natuurlijk al fan van hun werk, maar ze hebben soms niet helemaal door hoeveel mensen er ook fan van hun zijn. Via de Fan App willen we hen en hun medewerkers nóg meer fan maken” aldus Emma van Twillert, Marketing en Communicatie medewerkster bij ’t Stoepje.

Wat levert de Fan App de ondernemers op?

Alles wat de ondernemers moeten weten, kunnen zij vinden op de Fan App. Het is dus echt een communicatiekanaal. De Fan App levert de ondernemers op verschillende manieren de benodigde kennis op. Zo wordt elke week het actieschema in de app geplaatst, kunnen zij belangrijke documenten terug vinden en kunnen de ondernemers deelnemen aan challenges en battles. “Door de battles waar ze aan mee kunnen doen, waarin informatie verwerkt is die belangrijk voor ze is, stimuleren we hen om nog meer over de producten van ’t Stoepje te leren” geeft Emma aan. “Wanneer je de Fan App bijhoudt, ben je op de hoogte van alle relevante en belangrijke informatie. Wat is nou echt volkoren? Waarom is dit beter dan andere broden? Welke producten moet ik aanbieden aan iemand die koolhydraatarm eet? Dit soort vragen kunnen de ondernemers allemaal beantwoorden door middel van de lesmodules en de battles die mogelijk zijn op de Fan App.”

Wat levert de Fan App medewerkers op?

Buitenom dat het relevant is voor de ondernemers, is het ook erg leuk en handig voor de medewerkers. Ook voor hen plaatst ’t Stoepje veel leuke informatie waardoor de medewerkers zich meer betrokken voelen bij hun werk en het merk. Regelmatig worden er nieuwe producten uitgelicht en worden er interessante updates gedeeld. Zo blijft iedereen op de hoogte van de huidige acties en ontwikkelingen.

De tijdlijn spreekt dan voor ’t Stoepje ook erg aan in de app. Hierop kan ’t Stoepje zo vaak als gewenst in verschillende groepen berichten plaatsen met relevante bijlages erbij. Daarnaast vinden zij de gameportal ook van toegevoegde waarde waarbij er op een leuke manier geleerd kan worden. “Een goede aanvulling!” vindt Emma.

Resultaat

De Fan App heeft er voor gezorgd dat zowel de ondernemers als de medewerkers alle informatie die voor hen relevant is terug kunnen vinden in de app. ’t Stoepje geeft tevens een 8 als cijfer voor de app, daar zijn we natuurlijk hartstikke trots op!