Terug naar overzicht

Kwakkenbos BV is een modern familiebedrijf in de bouwsector dat dit jaar 80 jaar bestaat. De servicegerichte en persoonlijke aanpak is iets dat bij Kwakkenbos hoog in het vaandel staat. Om dit te realiseren is het hebben van een goed team erg belangrijk. De medewerkers bij Kwakkenbos staan dan ook voor kennis, kwaliteit en passie. Zij dragen de servicegerichte filosofie van Kwakkenbos uit. Sinds januari 2023 maakt Kwakkenbos gebruik van haar eigen Kwakkenbos Fan App met eigen look & feel. 

Wat wil Kwakkenbos met het gebruik van de Fan App bereiken?

“Onze medewerkers bepalen ons succes. Het is dus ontzettend belangrijk dat onze mensen binding voelen met onze organisatie én vakmanschap laten zien bij onze klant. Om de betrokkenheid op een nog hoger niveau te krijgen, zijn wij gestart met de Fan App. De app bevordert de onderlinge communicatie en biedt ook de mogelijkheid om kennis te verrruimen. Het stroomlijnen van de interne communicatie is hierbij ons belangrijkste doel.” Met een eigen medewerkerapp wil Kwakkenbos onder andere meer interactie realiseren onder de medewerkers en hen beter voorzien van informatie vanuit één centraal punt. Met als resultaat een hogere medewerkerbetrokkenheid met de organisatie èn onderling met collega’s.

Wat levert de app tot nu toe op voor Kwakkenbos en haar medewerkers?

Er is meer communicatie onderling ontstaan; medewerkers delen van alles met elkaar. Zo zetten zij nieuwtjes en felicitaties op de communicatietijdlijn van de app en delen trots de vorderingen van bouwprojecten en nieuwe projecten die gelanceerd worden. Hier wordt door collega’s volop op gereageerd en geliked. Hierdoor zijn medewerkers meer betrokken bij elkaar en de bij de organisatie. Daarnaast heeft Kwakkenbos nu alle belangrijke documenten op één plek; omdat veel van haar medewerkers niet achter een laptop werken maar met beide benen op de bouwplaats staan, is het prettig om in de app snel de informatie te vinden die je zoekt. Of dat nu gaat om handleidingen, het organigram of het personeelshandboek.

Welke functionaliteiten van de app spreekt Kwakkenbos het meeste aan?

“De mogelijkheid tot zelf posten van berichten is denk ik het meest geliefd bij onze collega’s”, aldus Esmeralda, HR Manager bij Kwakkenbos. “Er worden bijvoorbeeld nu veel berichten in de app geplaatst met foto’s van projecten door medewerkers. Op deze berichten wordt heel actief en enthousiast gereageerd. Wat heel fijn is, is dat de app is vormgegeven in onze eigen kleur en uitstraling, zo voelt het als onze eigen app. Daarnaast is het goed dat medewerkers zich ook middels de app kunnen ontwikkelen door alle trainingen die erin staan, een echte alles-in-1 app dus!”, aldus Esmeralda.