Terug naar overzicht

In het onboardingsprogramma van Hubo krijgen nieuwe collega's in de Fan App dagelijks korte lesmodules, tijdlijnberichtjes of werkvloeropdrachten.


Doel
Het DGN-Hubo onboardingsprogramma zorgt ervoor dat medewerkers vanaf de start productiever zijn en zich sneller thuis voelen bij Hubo. Doordat deze onboarding voor alle Hubo winkels in het land geldt, wordt ermee geborgd dat klanten overal - bij welke vestiging ook - dezelfde fantastische service krijgen.

Een vliegende start
Sinds januari 2018 maakt Hubo gebruik van de Fan App. Hierdoor kennen we deze doelgroep door en door: we weten wat voor deze doelgroep werkt en wat ze leuk vinden. De medewerkers gebruiken de app om op de hoogte te blijven, verbinding met elkaar te hebben en meer te leren over o.a. producten. Hoe handig dat de onboarding op hetzelfde platform plaatsvindt!

De ontwikkeling van het onboardingsprogramma
Samen met DGN ontwikkelen we het gehele programma: van de eerste opzet tot aan de uitrol. Fan Factory neemt hierin de gehele ontwikkeling op zich. We zorgen dat deze in lijn is met de bestaande content op de app en met de Hubo huisstijl.

Het resultaat?
Het resultaat is een programma waarin een medewerker zich welkom voelt, sneller productief is, zich zeker voelt in zijn/haar rol, het beste advies durft te geven en die échte Hubo-service geeft aan alle klanten!

Week 1: Een warm welkom
Week 1 staat in het teken van een warm welkom. Al op de eerste dag bekijkt de nieuwe medewerker een welkomstvlog van de commercieel directeur. Direct voelt de nieuwe medewerker zich welkom en gewaardeerd. Verschillende interactieve trainingen zorgen ervoor dat de medewerker meer wil blijven leren over het Hubo DNA en de geschiedenis.

Week 2: Producten en snel productief
In week 2 krijgt de medewerker de basics mee over de producten en focusgroepen van Hubo, zodat hij/zij precies weet wat er verkocht wordt. Dit maakt de medewerker sneller productief en zekerder in zijn/haar rol.

Week 3: De klant centraal
Week 3 staat in het teken van de klant. In verschillende challenges (korte lesmodules) leert de medewerker meer over welke vragen hij/zij van klanten kan verwachten (en hoe je die moet beantwoorden!) en waar een klant vanaf binnenkomst allemaal op let. Zo weet de medewerker waar hij/zij het verschil kan maken.

Week 4: Mijn rol in het geheel
Nieuwe medewerkers blijven gemotiveerd als ze weten wat er allemaal mogelijk is binnen de organisatie. Bij Hubo delen ze hoe je jezelf kunt blijven ontwikkelen en doorgroeien.

Als afsluiting van het onboardingsprogramma stapt de medewerker in de schoenen van de klant. Aan de hand van een digitale vragenlijst (ook wel een zelf-audit genoemd), beoordeelt de medewerker alle stappen in het klantproces. De medewerker weet nu hoe hij het beste advies kan geven en de beste service kan bieden!

Ultiem gemak
Doordat de onboardingsmodule automatisch start wanneer een nieuwe medewerker de app downloadt, is Hubo niet afhankelijk van de collega om zich in te schrijven of van de leidinggevende om het traject te starten. De nieuwe medewerker wordt niet overweldigd, want de informatie en challenges komen gedoseerd vrij: precies wanneer hij/zij daaraantoe is!

Meten
Na de eerste dag en na de eerste maand vragen we de nieuwe medewerker naar zijn of haar ervaringen. Een win-win situatie: de medewerker voelt zich gehoord en Hubo leert waar ze sterk in zijn!

Meer weten?

Meer weten? Neem dan contact op met Marthe van der Kint .

06-10571901