Terug naar overzicht

Fans bij De Groot Bewerkingsmachines
De Groot Bewerkingsmachines zorgt voor de beste diensten en Bewerkingsmachines, zodat haar klant optimaal kan produceren. De Groot Bewerkingsmachines staat dan ook voor kwaliteit, vakmanschap en innovatie en helpt haar klanten zoveel mogelijk te ontzorgen. De klant staat voor hen centraal en continu professionaliseren staat hoog op de agenda. En dáar heb je betrokken en bevlogen medewerkers voor nodig! Want wanneer medewerkers fan zijn van hun merk en werk, wordt de klant dat ook. Om een nulmeting te doen rondom betrokkenheid, bevlogenheid en werkplezier koos De Groot Bewerkingsmachines voor de Fan Scan.


“Hoe krijgen wij scherp wat de belangrijkste prioriteiten zijn om aan te pakken om goed werkgeverschap en betrokkenheid van medewerkers verder te ontwikkelen?”
De Groot Bewerkingmachines is een echt familiebedrijf, wat al in 1978 is opgericht door Joop de Groot. Een rijke geschiedenis met een verhaal over wat zij doen. Op hun site lees je hier meer over. Het Brabantse bedrijf telt zo’n 90 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen, aangestuurd door verschillende leidinggevenden. Een uitdaging dus om erachter te komen welke prioriteiten er per afdeling zijn om iedereen met passie en plezier zijn werk te laten doen.


Stap 1: De kick-off
Tijdens de Fan Scan kick-off, georganiseerd door Fan Factory, zijn alle leidinggevenden klaargestoomd voor de Fan Scan. Zij spelen tenslotte een cruciale rol om een hoge respons te behalen bij dit medewerkeronderzoek; het is belangrijk dat ze achter de aanpak staan en weten wat hen te wachten staat. Maar ook; dat ze de juiste handvatten krijgen om hun teamleden te enthousiasmeren om mee te doen aan de scan. Het resultaat is tenslotte pas betrouwbaar als een groot deel van de medewerkers de scan heeft ingevuld.


Stap 2: Het persoonlijke rapport voor iedere deelnemer
Alle medewerkers hebben een persoonlijke uitnodiging gekregen om de Fan Scan in te vullen. Direct na het beantwoorden van de vragen kregen zij hun persoonlijke Fan rapport opgestuurd met daarin persoonlijke tips om het gevoel van: ''fan van de organisatie te verhogen''.


Stap 3: Het analyseren van de resultaten
De Groot Bewerkingsmachines realiseerde de beste respons op de Fan Scan ooit!
Maar liefst 98% van de medewerkers heeft de Fan Scan ingevuld. Op basis van deze resultaten analyseerden de onderzoekers van Fan Factory wat de belangrijkste prioriteiten per afdeling zijn om werkplezier, betrokkenheid en binding te verbeteren.


Stap 4. Het adviesgesprek
In een gesprek met de directie en HR werden adviezen gegeven vanuit Fan Factory over de belangrijkste prioriteiten van De Groot Bewerkingsmachines en werden resultaten in een context geplaatst. De Groot Bewerkingsmachines weet nu waar zij in uitblinkt én wat ze als eerste op te pakken heeft als het gaat om fan van eigen merk en werk van haar medewerkers te verbeteren. Op basis van de gekregen adviezen heeft De Groot Bewerkingsmachines haar gerichte acties vanuit HR en de directie geformuleerd en is daarmee aan de slag gegaan.


Stap 5: de Powersessie voor leidinggevenden
In een energieke sessie van een dagdeel hebben de leidinggevenden van De Groot Bewerkingsmachines de resultaten van hun eigen team geprioriteerd, hebben zij diverse handvatten gekregen om resultaten om te zetten in actie en maakten zij ieder hun smart 100-dagenplan waarmee zij samen met hun teams, de fan van merk en werk een boost kunnen gaan geven. Met dit plan gaan zij aan de slag om door middel van kleine, concrete stappen verbetering te realiseren op de voor hen belangrijkste aspecten. Op naar de volgende meting!


De Groot Bewerkingsmachines heeft de Fan Scan met een 9 beoordeeld. Zijn we trots op!