QB hospitality & Fan Factory gaan verder als 1

augustus 2017
PERSBERICHT:


Na een aantal verkennende gesprekken tussen Dirk Willemsen en Olaf van der Ham van Qb hospitality en Erik Bemelmans en Gerard Sterkenburg van Fan Factory, is er besloten om de krachten van beide organisaties te bundelen. De organisaties gaan samen door onder de naam Fan Factory.

Er heerst een sterk geloof dat wij op het gebied van strategie, structuur, cultuur, mensen, middelen en markten
samen meer zijn dan de som der delen.

Beide organisaties opereren sterk vanuit het geloof dat je met je merk en je mensen duurzaam hét verschil kan maken.
Qb hospitality begeeft zich ook deels buiten de wereld van eten, drinken en slapen. Fan Factory heeft ook een sterke ambitie om in andere branches te gaan acteren. Bovendien is zij ook voor toeleveranciers van de horeca actief voor hun klanten. Tevens beschikt Qb hospitality over ruim 17 jaar ervaring op het gebied van mystery visits op hoog kwalitatief niveau.
Fan Factory heeft met haar 26 jaar ervaring ook een sterke positie in de institutionele markt en retail en beschikt over een sterk fundament van gast/klant- en medewerker onderzoeken, de zogenaamde Fan scans.

Verder hebben beide organisaties in het verleden krachtig geïnnoveerd in digitale oplossingen voor communiceren, leren en ontwikkelen op maat. Juist met deze fusie kunnen wij hierin ook onze krachten verder bundelen. Tenslotte creëren wij onderling met deze samengang meer rendement en duurzame groei. Ook realiseren wij hiermee bij beide organisaties minder kwetsbaarheid bij eventuele calamiteiten.

We moeten kiezen om te worden gekozen. Daarom gaan wij samen door onder de naam Fan Factory. Juist omdat deze naam zo expliciet is en staat waarvoor wij gaan. Ook hebben wij besloten per direct vanuit 1 pand te opereren, het WATpand in Ede waar naast Fan Factory ook Foodstep, PS in foodservice, Food Inspiration, Shoot my Food, SJIFT happens en Foodservice Network zijn gevestigd.