Ontmoet Fan Factory: Patricia

Ontmoet het FAN-tastische team van Fan Factory! Ontmoet Patricia, "groeien door te doen"

Een belangrijk product van Fan Factory is de Fan Scan, het medewerkerstevredenheidsonderzoek, maar dan niet een stoffige waar niks mee gedaan wordt (sorry not sorry). Zelf nemen wij ook jaarlijks deze Fan Scan af bij het team. Patricia van Olderen is HR manager van Fan Factory. Patricia kwam als office manager binnen en volgde afgelopen jaren de HRM opleiding aan de hogeschool in Utrecht. Ze heeft een minor in Coaching. Hoe gaat zij om met de Fan Scan? 

“De score van de Fan Scan is voor het team van Fan Factory (natuurlijk) al heel goed! Practise what you preach! En dit jaar was ie weer iets hoger dan het jaar ervoor. Er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten, maar het allerbelangrijkste wat wij met de Fan Scan doen zijn de persoonlijke gesprekken die ik met de medewerkers voer. We nemen de persoonlijke rapportage die de Fan Scan levert inhoudelijk helemaal door en hebben het gesprek daarover. Dan komen ieders individuele behoeftes en motivatie naar voren. Mijn taak is dan om iedereen daarop te coachen en te begeleiden in zijn/haar persoonlijke ontwikkeling. Nieuwsgierigheid, vertrouwen en empathie zijn de sleutelwoorden hierin wat mij betreft.”

Hoe omschrijf jij je baan?
“Ik ben de coachende en verbindende factor voor het team. Iedereen kan met zijn vragen bij mij terecht. Mijn doel en één van mijn grootste passies is medewerkers verder helpen in hun ontwikkeling zowel zakelijk als persoonlijk. Dit doe ik door hier actief met hen over in gesprek te gaan. Dit kan zijn n.a.v. de Fan Scan, maar ook door allerlei zaken/werkzaamheden te bespreken waar men mee in aanraking komt. Daarnaast zorg ik ervoor dat wanneer er onduidelijkheid is binnen het team of tussen collega’s, dit besproken wordt. Zo zorgen we voor duidelijkheid en verbetering in de samenwerking. Ik sta in feite naast het team en kan daardoor als vertrouwenspersoon fungeren. De coaching gesprekken voer ik buiten met een wandeling in het bosrijke Ede. Ik heb gemerkt dat je op deze manier inhoudelijk betere gesprekken krijgt dan wanneer je in een vergaderzaaltje tegenover elkaar zit en elkaar eigenlijk continu moet aankijken. Buiten, tijdens het wandelen heb je letterlijk en figuurlijk meer ruimte.” Nu dat niet altijd kan blijft het (extra) belangrijk om te meten wat jouw medewerkers nu nodig hebben, daarvoor maakten wij de Pulsecheck, handig om er objectief en quantittief achter te komen wat je medewerkers nu nodig hebben.

9e2ff0b2-a1d6-44c8-be48-760eb4b68b61.jpg
DSC_0839_1.jpg
ecc4b321-5700-40fc-b0cb-1d3ad3315302.jpg

Ik ben een sociaal mens, dat van gezelligheid, koken en eten houdt. Ik heb een partner, twee dochters en een groot sociaal netwerk. Het is bij ons de zoete inval, mee eten kan altijd en ik word blij als ik mensen zie genieten van mijn gerechten en borrelplankjes!

Ben je fan van je werk of merk?
"Ik ben fan van mijn werk. Ik houd van het gesprek met mensen en om ze te helpen bij hun ontwikkeling. Uiteraard ben ik ook fan van het merk, meer van mijn werk omdat ik hetzelfde werk ook bij twee van onze zusterbedrijven uitvoer en ik ook hier alle ruimte krijg. Dat is wel ontzettend prettig en past goed bij mij.” 

Welke kernwaarde is voor jou belangrijk? 
Plezierrijk! Ik ben ervan overtuigd dat het werk leuker is en beter gaat wanneer je in een plezierige omgeving werkt met fijne collega’s . Onze open werkruimte, lage hiërarchie en de mensen maken dat de betrokkenheid groot is. Iedereen bij Fan Factory beschikt over deze kernwaarde, dit is bijvoorbeeld terug te zien in het organiseren van te gekke uitjes tot een spontane woensdagmiddag borrel. Overigens is dit ook echt een persoonlijke kernwaarde. Als ik mensen moet selecteren voor een functie bij Fan Factory vraag ik altijd door naar wie iemand echt is, waar ze gelukkig van worden (en waar niet van 😉) en wat ze in hun vrije tijd doen. Dat geeft al een beeld of de persoon bij het bedrijf past.”