Loading...
EW Facility Services – business case2017-05-10T11:19:18+00:00

Business Case – EW Facility Services

Dit traject is met EW Facility Services, een facilitair dienstverlener die alles op alles zet voor het creëren van de ultieme gastbeleving. Hun marktleiderschap in de hotelbranche staat daarbij garant voor innovatieve concepten op het gebied van hospitality, flexibilisering van kosten en integrale oplossingen. Zij zet deze op basis van een strategisch partnerschap in bij o.a. kantoren, high traffic locaties en zorginstellingen.

WHY? 

Waarom worden wij ingeschakeld?

In dit geval waren de pijnpunten en uitdagingen van deze organisatie al vastgesteld op basis van eigen onderzoek en ervaringen van EW Facility Services.  Daarom is Fan Factory in 2015 ingeschakeld om dit project, gebaseerd op beschikbare data, verder te bedenken, bouwen en borgen.

Samen werken we aan het verbeteren van leiderschap binnen EW Facility Services met als doel:

“Opzetten van een leiderschapsprogramma voor Rayonmanagers van EW Facility Services, met een focus op bewustwording, beeldvorming en acceptatie van hun nieuw vormgegeven rol waarbij rolbesef alsmede rolneming tevens centraal tevens staan.”

ONZE OPLOSSING?

EW EXPEDITIE naar de top!

Een ontdekkingsreis die vaak naar vreemde en afgelegen gebieden leidt en daardoor vaak gebonden is aan behoorlijke inspanningen en beperkingen.

  • Drie rollen van leiderschap voor de Rayonmanager: leider, manager en coach
  • Eenjarig intensief programma
  • Veel interactie tussen de deelnemers, trainer, expeditiecoach en leidinggevende
  • Rolbesef en rolneming staat centraal en blijft continu terugkomen d.m.v. gerichte open vragen

Reisbestemmingen: Leider, Manager, Coach

  • Reisopdrachten per module in de vorm van business cases die direct in praktijk gebracht kunnen worden
  • Persoonlijke reisverslagen na elke module waarin gereflecteerd wordt door de deelnemer
  • Contactmomenten na elke module tussen trainer en expeditiecoach en/of operationeel manager

GEWENST RESULTAAT

Trektocht 1: Bewustwording

Reisbestemming → Leider

Rayonmanagers zijn zich bewust van:

  • Het belang van de drie rollen en de eigen positie daarin
  • De impact en het belang van de eigen visie op de functie van het team binnen EW Facility Service
  • Het belang van evenwichtige aandacht voor resultaat en het ontwikkelen van medewerker

Trektocht 2: Beeldvorming

Reisbestemming → Manager

Rayonmanager heeft zich een beeld gevormd van:

  • Hoe de drie rollen praktisch in de dagelijkse praktijk in te vullen zijn
  • Op welke wijze de manager de omgevingsfactoren en randvoorwaarden zo effectief en efficiënt mogelijk kan inrichten
  • De coachende werkwijze die resulteert in meer empowerment (zelfsturing) binnen afdelingen/team

Trektocht 3: Acceptatie

Reisbestemming → Coach

Rayonmanager is in staat om:

  • De eigen stijl van communiceren te herkennen en wendbaar naar anderen in te zetten
  • Te werken aan een persoonlijk plan afgestemd op de doelstellingen van EW Facility Services
  • Met intervisie dilemma’s in persoonlijk leiderschap tot een oplossing brengen

VASTHOUDEN & DOORPAKKEN

In 2017 hebben wij met elkaar gekeken naar volgende stappen en uitdagingen voor EW Facility Services waar Fan Factory een belangrijke rol in kan spelen. Hieruit is een nieuw project in het verlengde van de EW Expeditie gestart om de aankomende jaren:

  • De EW Expeditie op effectieve wijze te borgen in praktijk
  • Bepaalde leerdoelen extra aandacht te geven
  • Nieuwe Rayonmanagers kennis te laten maken met de belangrijkste elementen
  • Om enkele learnings uit de EW Expeditie om te zetten in concrete tools

→ Zodat de EW Expeditie duurzaam bijdraagt aan het succes van EW Facility Services!

DE SAMENWERKING

Het leiderschapsprogramma EW Expeditie is een mooi en zinvol traject met erg enthousiaste reacties van de deelnemers!

De samenwerking met Fan Factory wil ik graag in de volgende woorden samenvatten: prettige communicatie, flexibel, bijeenkomsten worden goed geëvalueerd, korte lijnen, goed contact met trainer, toegankelijk en open staan voor vragen en opmerkingen, aanbod sluit goed aan bij de vraag.

Kortom, wij zijn erg blij dat wij de keus voor Fan Factory hebben gemaakt. En onze Rayonmanagers zijn klaar voor een volgende stap in hun ontwikkeling.

Hartelijke groet,

Birgit Jilesen
Manager Business School en Kwaliteit
EW facility services

Wie van onze FANS hebben hieraan gewerkt?

Marthe van der Kint
Marthe van der KintMotivator / Consultant
Mail: marthe@fanfactory.nl
Telefoon: +31 (0)6 105 719 01
Surani Heininga
Surani HeiningaBruggenbouwer / Trainer
Mail: surani@fanfactory.nl
Telefoon: +31 (0)6 454 365 81